سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای آن که عارفان را با رازگویی طولانی اش، مأنوس ساخت و بر خائفان، لباس دوستی خود پوشاند ! [امام سجّاد علیه السلام]

خبرهای داغ از فوتبال

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه سرمربیگری تیم ایران افتخار بزرگی برای اوست، خود را سرباز تیم ملی فوتبال خواند.

افشین قطبی در نشست خبری که عصر شنبه (5 اردیبهشت) در محل روابط عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: خیلی صادقانه می‌گویم احساساتی که مردم ایران تا به امروز به من نشان داده اند را هیچ وقت تجربه نکرده بودم. زمانی که برای سومین بار به ایران آمدم و با استقبال بیش از هزار هوادار مواجه شدم متوجه شدم که کشور ایران برای انجام کارهای بزرگ آماده است.

وی تیم ملی ایران را متعلق به 70 میلیون ایرانی خواند و خود را سرباز این تیم معرفی کرد و افزود: افتخار من این است که سرمربیگری تیم ملی را برعهده گرفته‌ام .

قطبی فوتبال ایران را به یک خانواده تشبیه کرد و گفت: متاسفانه طی چند ماه اخیر اختلاف نظرها باعث شده اعضای این خانواده از هم دور شوند و  همدلی از بین اهالی فوتبال فاصله بگیرد. ازشما می‌خواهم که از امروز حرکت مثبتی را آغاز کنید و در جهت همدلی فوتبال ایران گام بردارید.

وی با اشاره به علاقه واحساسات میلیون‌ها  ایرانی در سرتاسر دنیا نسبت به تیم ملی کشورشان خاطر نشان کرد: من به عنوان سرمربی تیم ملی وظیفه دارم از تجربیات بزرگان خانواده فوتبال ایران استفاده کرده و از نیروی جوانان این خانواده نیز برای پیشبرد کارم بهره گیرم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه خاطر نشان کرد: ممکن است در بین اهالی فوتبال اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد اما دیدگاه همه آنها یکی است و آن هم صعود تیم ملی به جام جهانی و اهتزاز پرچم ایران بین کشورهای حاضر در این رقابت‌هاست.

قطبی با اشاره به انرژی مثبت ایجاد شده در کشور کره جنوبی پس از موفقیت این کشور در مسابقات جام جهانی 2002 ابراز امیدواری کرد این حرکت مثبت پس از موفقیت تیم ملی در راه حضور در جام جهانی و پس از آن کامیابی در این رقابت‌ها در ایران نیز ایجاد شود.

وی در ادامه با ابراز تشکر از تلاش‌های علی دایی برای تشکیل تیم ملی خاطر نشان کرد: دایی برای تیم ملی زحمات زیادی را متحمل شده است.  چارچوب تیم ملی را بنا گذاشته و بازیکنان جدیدی را به تیم ملی معرفی کرده که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم. به عقیده من دایی یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران بوده، بهترین گلزن جهان است که من همه گل‌های او را به یاد دارم و افتخار می‌کنم که هموطنش هستم. من از ته قلب از علی دایی تشکر می‌کنم، حتما با  او تماس می‌گیرم و از کمک‌هایش برای هدایت تیم ملی استفاده خواهم کرد.

قطبی در ادامه با ابراز تشکر از زحماتی که محمد مایلی کهن برای تیم ملی فوتبال کشورمان متحمل شده، او را یکی از اسطوره‌های فوتبال ایران خواند و افزود: در راه هدایت تیم ملی از کمک‌های مایلی کهن نیز استفاده خواهم کرد. علاوه بر مایلی کهن و دایی، مربیان دیگری نیز در ایران هستند که باید وارد دایره خانواده فوتبال ایران شوند و به تیم ملی کمک کنند تا تیم ملی به جام جهانی راه یابد چرا که با صعود تیم ملی، صنعت فوتبال ایران رشد کرده و سود می‌برد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان کمک‌های علی آبادی در جهت کاهش مشکلات تیم ملی فوتبال ایران را تعیین کننده خواند و از تلاش‌های فدراسیون فوتبال برای تامین امکانات مورد نیاز تیم ملی تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره دوباره به این نکته که تا سه روز پیش نمی‌دانسته که سرمربی تیم ملی ایران خواهد شد، افزود: ساعت 14 روز چهارشنبه آقای تاج با من تماس گرفت و پیشنهاد هدایت تیم ملی را مطرح کرد، در این مذاکرات نه دلالی حضور داشت و نه خبرنگاری با خبر بود و نه مربی‌ای تاثیرگذار بود. فدراسیون فوتبال خواست که افشین قطبی سرمربی تیم ملی شود، من هم در سریع‌ترین زمان ممکن این مسئولیت را پذیرفتم.

قطبی با تاکید بر اینکه در مذاکرات اولیه با فدراسیون فوتبال در خصوص جزئیات قراردادش بحث نشده است، گفت: برای من فقط مهم این بود که در خصوص آماده سازی تیم ملی، برپایی اردوها، تدارکات و ... من تصمیم گیرنده باشم به همین خاطر در سریع ترین زمان ممکن با تیم ملی قرارداد امضا کردم. به عقیده من حضور 70 میلیون ایرانی باعث شد که این قرارداد را به سرعت امضا کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با تاکید بر اهمیت حضور مربیان واجد شرایط در کادر فنی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطر نشان کرد: برای انتخاب دستیارانم، اصولی را مد نظر داشتم که شامل تجربه، شخصیت، تفکر فوتبالی و دوری افراد از حواشی بود و در همین راستا اقدام به انتخاب دستیارانم کردم.

وی در ادامه از حضور یک مربی هلندی به نام پیت بیوتر در تیم ملی ایران خبر داد. قطبی مدعی شد از سال 1994 با این مربی هلندی آشنا بوده و او تجربه بازی در تیم‌هایی چون آژاکس و آیندهوون را دارد.

قطبی تاکید کرد بیوتر در جام ملت‌های 1998 کمک مربی تیم ملی هلند بوده و با فدراسیون فوتبال هلند در مقاطع مختلف همکاری داشته است. وی همچنین از حضور یک مربی هلندی دیگر به نام تنوب در تیم ملی فوتبال ایران خبر داد، این مربی که تخصص اصلی‌اش تمرین دادن به دروازه بانان است در تیم های مطرح هلندی آژاکس و فاینورد بازی کرده است. وی همچنین مربی دروازه بان‌های تیم‌های مطرح هلندی و تیم بنفیکای پرتغال بوده و در خاورمیانه نیز مربیگری کرده است.

وی همچنین به حضور پرویز کماسی و مرتضی محصص در تیم ملی فوتبال ایران اشاره کرد و گفت: یک فیزیوتراپ با دانش هلندی به نام جان لنگدون به کادر فنی تیم ملی فوتبال اضافه می‌شود.

قطبی تاکید کرد: اگر این فیزیوتراپ برجسته فرصت همراهی با تیم ملی ایران را پیدا نکند یکی از دستیارانش در کنار ملی پوشان فوتبال ایران حضور خواهد داشت.

وی همچنین در خصوص انتخاب سرپرست برای تیم ملی گفت: تاکنون با افراد زیادی در این خصوص مذاکره شده است که پس از قطعی شدن مذاکرات با آنها نام گزینه مورد نظر و نهایی فدراسیون فوتبال اعلام می‌شود.

افشین قطبی گفت تیم ملی ایران پیش از رویارویی با کره شمالی در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2010، چهار دیدار دوستانه برگزار خواهد کرد.

افشین قطبی در ادامه افزود: من تازه دو روز است برای هدایت تیم ملی به ایران آمده‌ام و هنوز برنامه کاملی برای این تیم تدوین نکرده‌ام، با این حال تاریخ بازی‌های داخلی و تیم ملی را دارم و بر اساس آن برنامه‌ریزی خواهم کرد. تلاش من این است که برنامه‌های آماده سازی تیم ملی هر چه زودتر آغاز شود.

وی در ادامه افزود: تیم ملی پیش از دیدار با کره شمالی به احتمال فراوان دو بازی دوستانه در ایران خواهد داشت و یک بازی دوستانه با تیم ملی چین در این کشور برگزار خواهیم کرد. سعی ما بر این است که یک تیم لیگ برتری چین را نیز برای رویارویی با تیم ملی فوتبال کشورمان انتخاب کنیم که تا پیش از بازی با کره شمالی حداقل 4 دیدار دوستانه خوب برگزار کرده باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با تاکید بر اینکه بهترین بازیکنان فوتبال کشور در فهرست نفرات این تیم جای خواهند داشت گفت: نفراتی که در فرم خوب بوده و آماده خدمتگزاری به فوتبال کشور باشند و بتوانند در این تیم اثر مثبت بگذارند به تیم ملی دعوت می‌شوند. سعی می‌کنیم هر چه زودتر فهرست تیم ملی را نیز اعلام کنیم.

قطبی با اشاره به تجربه حضورش در تیم ملی کره جنوبی و باشگاه سامسونگ این کشور از شناخت خود نسبت به فوتبال کشورهای کره جنوبی و شمالی یاد کرد و گفت: فدراسیون فوتبال ایران با انتخاب مربی‌ای که شناخت کافی نسبت به فوتبال ایران و کره جنوبی و شمالی دارد، باهوش عمل کرده است . من شناخت کافی را از این تیم‌ها دارم و می‌دانم چطور باید نتیجه لازم را در مصاف با آنها کسب کنیم.

وی کره شمالی را تیمی خواند که بازیکنانش به مانند یک سرباز عمل کرده و سیستماتیک عمل می‌کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به عملکرد مطلوب تیم ملی کره شمالی در راه حضور در مسابقات جام جهانی 2010 ، تاکید کرد: همه می‌گویند بازی با کره شمالی بازی مرگ و زندگی تیم ملی است و اگر تیم ما در این بازی پیروز شود قطعا به جام جهانی صعود خواهد کرد اما من نظری غیر از این دارم و معتقدم اگر تیم ملی می‌خواهد به جام جهانی صعود کند حداقل باید سه دیدار آینده خود را با برتری پشت سر بگذارد در عین حال نباید از حساسیت بازی با کره شمالی و کره جنوبی غافل شویم .

قطبی عکس العمل مردم و علاقه مندان به فوتبال نسبت به نتیجه دیدار تیم ملی پس از دیدار با کره شمالی را تعیین کننده خواند و گفت: نزدیکی سه دیدار پیش رو در مرحله مقدماتی جام جهانی یکی از مهم ترین مشکلات ماست ما باید حرفه‌ای عمل کنیم تا بتوانیم در این سه مسابقه به نتیجه لازم دست یابیم. بازی با کره شمالی خیلی حساس است اما برد و باخت این بازی، صعود یا سقوط تیم ملی را قطعی نمی‌کند. ما باید خود را برای انجام سه بازی خوب و منطقی طی 11 روز آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در زمان حضورش در تیم فوتبال پرسپولیس انرژی بسیار زیادی داشته است افزود: زمانی که هدایت پرسپولیس را برای اولین بار برعهده گرفتم انرژی زیادی داشتم اما این انرژی امروز ضرب در 70 میلیون شده است.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان مجددا از لطف خدا برای سپردن هدایت تیم ملی به او تشکر کرد و گفت: گاهی اوقات چیزی را می‌خواهید که با لطف خدا به آن می‌رسید، موقعیت امروز من هم در تیم ملی با لطف خدا شکل گرفت و از خدا به خاطر این لطف و محبت تشکر می‌کنم.

خبرنگاری با اشاره به گفتگوی افشین قطبی با یکی از شبکه‌های تلویزیونی خارج از کشور و ادعای این مربی مبنی بر نبود امنیت در ایران و تبعات این مصاحبه در کشورمان سوال کرد که قطبی گفت: احساس می‌کردم که در نشست امروز حتما در مورد این گفتگو با من صحبت خواهد شد. اعتقاد دارم فوتبال ایران باید از این به بعد رو به جلو حرکت کند و تمام اتفاقاتی که در گذشته رقم خورده را باید فراموش کنیم، باید اختلافات را کنار گذاشته و از اشتباهات چشم پوشی کنیم و فقط به موفقیت تیم ملی و صعود به جام جهانی فکر کنیم. افشین قطبی تاکنون به اندازه امروز هیچ وقت امنیت، تشویق و احساسات خوب را به خود ندیده است.

وی در خصوص برنامه‌اش برای انتخاب نفرات تیم ملی، دعوت از لژیونرها و بازگشت احتمالی علی کریمی گفت: من برای انتخاب بازیکنانم چند مورد مهم از جمله تکنیک، هوش فوتبال، شخصیت ، رفتار مناسب، اخلاق، سرعت پیش بینی و عکس العمل و ... را در نظر می‌گیرم و با تکیه بر این اصول بازیکنان مورد نظر خود را انتخاب می‌کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: من احساس خوبی نسبت به بازیکنان ایرانی دارم اما در شرایط فعلی که زمان اندکی تا صعود به جام جهانی پیش رو داریم و بازی‌های حساسی در انتظار تیم ملی است، سعی می‌کنم روی بازیکنانی سرمایه گذاری کنم که تجربه بیشتری دارند، این بازیکنان می‌توانند در شرایط فعلی بیشتر به تیم ملی کمک کنند.

قطبی با تاکید بر حضور بازیکنان با کیفیت‌های مختلف در تیم ملی خاطر نشان کرد: باید سفری به اسپانیا داشته باشم و با نکونام و شجاعی ملاقات کنم، در برنامه‌ام سفر به آلمان و ملاقات با هاشمیان و مهدوی کیا هم هست، باید زندی را پیدا کنم، با تیموریان ملاقاتی داشته باشم، اینها همه بازیکنان با کیفیتی هستند که تجربه حضور در جام جهانی را دارند. باید ببینم شرایط و کیفیت بازی شان در حال حاضر چگونه است و اگر روی فرم باشند همه آنها را به اردو دعوت می کنم.

وی با تاکید بر احترام به شرایط باشگاه‌ها خاطر نشان کرد: زمانی که من سرمربی پرسپولیس بودم وقتی که بازیکنان به اردوی تیم ملی می‌رفتند خیلی دیر به جمع ما باز می‌گشتند. اعتقاد دارم باید شرایط باشگاه‌ها را درک کنیم و به آنها احترام بگذاریم، قطعا اگر باشگاه‌ها به بازیکنانشان نیاز داشته باشند اجازه می‌دهیم تا از بازیکنانشان استفاده کنند و پس از آنکه بازی‌هایشان تمام شد نفرات ملی پوش را در اختیار ما قرار دهند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درادامه افزود: فصل جدید فوتبال کره جنوبی از ماه مارس آغاز می شود و بازیکنان این کشور با توجه به اینکه بتازگی فصل فوتبالی شان آغاز شده سرحال تر از بازیکنان ایرانی هستند، بازیکنان ما رقابت‌های سنگینی را پشت سر گذاشتند، باید به آنها پس از پایان مسابقات حداقل 5 تا 7 روز استراحت بدهیم تا آماده حضور در اردوهای تیم ملی شوند.

قطبی کریمی را یکی از بهترین‌های فوتبال ایران خواند و افزود: من همیشه از کریمی تعریف کرده‌ام. او یکی از بهترین‌های فوتبال ایران است و اگر مانند گذشته روی فرم باشد به تیم ملی دعوت می‌شود اما باید توجه داشته باشیم که تیم ملی تیم یک نفر نیست، تیم 70 میلیون ایرانی است و برای موفقیت تیم ملی به کمک تمام 70 میلیون ایرانی نیاز داریم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امروز همه راجع به کره شمالی و کره جنوبی صحبت می‌کنند اما به اهمیت بازی با امارات توجهی ندارند. من اعتقاد دارم امارات هم یک حریف قدرتمند است که بازیکنان خوبی دارد. من بازی‌های امارات را دنبال کرده‌ام و عقیده دارم استرس و اضطراب رویارویی با تیم‌های بزرگ باعث شد که نتواند در مسابقات انتخابی جام جهانی نتایج لازم را کسب کند. شک ندارم که امارات در بازی مقابل ایران بهترین نمایش خود را ارائه خواهد کرد و باید بازی با این تیم را هم مهم و تعیین کننده بدانیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه اذعان داشت: همیشه سعی کرده‌ام در تاریک ترین شب‌ها، روز و روشنی را ببینم، اگرچنین دیدگاهی نداشتم هیچ وقت مسئولیت تیم ملی را قبول نمی‌کردم.

قطبی تصریح کرد: برای راهیابی به جام جهانی از دیدارهای آینده حداقل باید 7 امتیاز کسب کنیم اما اگر با 6 امتیاز هم به جام جهانی صعود کنیم من حاضرم تیمم به همین میزان امتیاز هم دست یابد




مهدی حمیدی ::: یکشنبه 88/2/6::: ساعت 7:57 صبح

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 1


بازدید دیروز: 4


کل بازدید :111975
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مهدی حمیدی
آخرین حواشی فوتبال + تحلیل
 
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<