سفارش تبلیغ
صبا ویژن
« گفتارها سپرده نزد نگهدار است » و « نهفته‏ها آشکار » ، و « هر نفس بدانچه کرده گرفتار » . و مردم ناقص عقل و بیمار ، جز آن را که خداست نگهدار . پرسنده‏شان مردم آزار و پاسخ دهنده‏شان به تکلف در گفتار . آن که رایى بهتر داند ، بود که خشنودى یا خشمى وى را بگرداند ، و آن که از همه استوارتر است از نیم نگاهى بیازارد یا کلمه‏اى وى را دگرگون دارد » . [نهج البلاغه]

خبرهای داغ از فوتبال

«محمدمایلى کهن» که جدیدترین گزینه هدایت تیم ملى فوتبال کشورمان است، پیرامون ارائه برنامه به مسئولان فدراسیون فوتبال گفت: ? روز پیش با من تماس گرفته شد و خواستند که براى هدایت تیم ملى برنامه هاى خود را ارائه کنم. من هم نقطه نظرات خود و آنچه به نظرم باعث کمک به تیم ملى مى شد را ارائه کردم. وى با تأکید بر اینکه باید خونى تازه در رگهاى بازیکنان تیم ملى دمیده شود، افزود: همین اتفاق در سال ?? رقم خورد و تیم ملى جانى تازه گرفت. بازیکن در تیم ملى نباید حاشیه امنیت داشته باشد. بازیکن تیم ملى نباید به صرف لژیونر بودن در این تیم بازى کند. بازیکنى که روى نیمکت، سکو و یا در خانه ، بازى هاى تیمش را دنبال مى کند چرا باید در ترکیب تیم ملى به میدان برود و از بازیکنى که جزو بهترین هاى لیگ بوده استفاده نشود؟
وى توجه به این مسائل را براى ایجاد تحول در تیم ملى مهم قلمداد کرد و گفت: همه بازیکنان قابل احترام هستند اما نباید تنها به صرف نامشان به میدان بروند. اگر بازیکن تحت این شرایط بازى کند، یقین بدانید که هم به خودش و هم به تیم ضربه مى زند. بازیکن باید بداند که حضور در ترکیب تیم ملى نیازمند تلاش و تمرین بیشتر است. مایلى کهن یاد آور شد: در زمان برگزارى جام ملت هاى آسیا یکى از بازیکنان خوب تیم ملى خط دفاع نتوانست عملکرد مناسبى داشته باشد و در هر ? بازى مرحله مقدماتى مرتکب اشتباهاتى فاحش شد اما با کمال تعجب در بازى چهارم بازهم به میدان رفت. نمى دانم به چه دلیل آن بازیکن بازهم در ترکیب اصلى تیم ملى بود، آن هم در شرایطى که یکسرى بازیکن مستعد و جوان داشتیم که تشنه حضور در میدان بودند و از آنها استفاده نکردیم. سرمربى پیشین تیم ملى امید در واکنش به افرادى که او را یک مربى صددرصد جوانگرا مى دانند، گفت: اصلا این طور نیست. براى من بازیکنان باتجربه بسیار قابل احترام هستند. من هم از بین بازیکنان جوان و باتجربه که فاکتورهاى یکسان دارند، حتما بازیکنان باتجربه و اسمى را انتخاب مى کنم.
وى ادامه داد: یک بازیکن جوان مانند میلاد مى داودى که یک سر و گردن از همه مهاجمان لیگ ایران بالاتر بود، چرا نباید براى تیم ملى بازى کند؟ این کار به نوعى بى انصافى است و نتیجه اش همین مى شود که در بازى با سوریه شاهد بودیم. وى افزود: در زمان حضورم در تیم ملى زمانى که بازیکن با تجربه و صاحب اعتبار، نام و شهرت انگیزه کافى براى بازى داشت از او استفاده مى کردم اما زمانى که مى دیدم همان بازیکن جواب نمى دهد بازیکن جوان را جایگزینش مى کردم. همین مورد عاملى مى شد تا بازیکن با تجربه بیشتر تلاش کند. مایلى کهن گفت: امروز حرف از کمبود امکانات در تیم ملى مطرح شده است! از آن بازیکنانى که زمان مربیگرى من در تیم ملى بودند، سؤال کنید، ما جا براى خواب نداشتیم. پیش از بازى با عربستان در مرحله مقدماتى جام جهانى در خوابگاه نصرت مجموعه انقلاب خوابیدیم، هر ? بازیکن را در یک اتاق مى فرستادیم که اگر یکى از آنها سرفه مى کرد، ? بازیکن دیگر از خواب مى پریدند! اما آقایان امروز کسرشأنشان مى شود که در هتل المپیک و هتل لاله بخوابند و باید در هتل هاى استقلال و آزادى اردوى تیم برپا شود. ما جایى براى تمرین نداشتیم. محل تمرین ما زمین گلف مجموعه ورزشى انقلاب بود که تیر دروازه نداشت. یکبار تصمیم گرفتیم که در زمین شماره یک آزادى تمرین کنیم در این خصوص هماهنگى هاى لازم را هم به عمل آوردیم اما حراست ورزشگاه به علت حضور بانوان روى سکوها به ما اجازه تمرین نداد. با این شرایط ناچار شدیم لباس گرمکن تن بازیکنان کنیم و آنها را به زمین بفرستیم. ما این طور در تیم ملى کار کردیم و شرایطمان با امروز قابل قیاس نبود.وى در خصوص اینکه احتمال دارد پس از پشت سر گذاشتن مرحله مقدماتى جام جهانى ???? در قاره آسیا مربى دیگرى هدایت تیم ملى را برعهده گیرد، گفت: در ارائه برنامه به فدراسیون فوتبال به هیچ عنوان در خصوص این مسائل صحبت نکردم. همین مواردى را که عنوان کردم به صورت کلى تر در اختیار مسئولان فدراسیون فوتبال قرار دادم آن هم فقط به این خاطر بود که مى گفتند چرا مدت هاست مسئولیت نمى پذیرم و در خواست فدراسیون فوتبال را رد مى کنم. سرمربى تیم ملى فوتبال کشورمان در مسابقات فوتبال جام ملتهاى آسیا در سال ?? یادآور شد: نشریه کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمان حضورم در تیم ملى، از سال ???? به عنوان رنسانس فوتبال ایران یاد کرده بود. آمار مى گوید من در امر هدایت تیم ملى و نه تیم هاى باشگاهى، پرافتخار ترین مربى ایران هستم اما چون اهل جار و جنجال نیستم تا به امروز این چیزها را بزرگ نکرده ام. مایلى کهن در خاتمه تصریح کرد: زمانى که من سرمربى تیم ملى بودم احدى نمى توانست به این تیم بازیکن تحمیل کند. اگر فردى یک بازیکن خوب به من معرفى مى کرد به درخواست او احترام مى گذاشتم و بازى آن بازیکن را تماشا مى کردم، اگر بازیکن خوب بود روى چشمم مى گذاشتم اما اگر توانایى و قابلیت نداشت محال بود او را به تیم ملى بیاورم. همین على موسوى و فرهاد مجیدى را با تماشاى بازى امیدهاى پاس و بهمن به تیم ملى آوردم اما زیر بار حرف زور نمى روم.




مهدی حمیدی ::: یکشنبه 86/12/5::: ساعت 10:4 صبح

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 8


بازدید دیروز: 10


کل بازدید :112130
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مهدی حمیدی
آخرین حواشی فوتبال + تحلیل
 
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<