سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه در خردسالی نیاموزد، در بزرگسالی پیش نیفتد . [امام علی علیه السلام]

خبرهای داغ از فوتبال

پس از پیشنهاد پست نایب رییسی کمیته‌ی فوتبال جوانان فیفا از سوی "سپ‌بلاتر" به علی دایی، سرمربی تیم سایپا ضمن تایید این پیشنهاد گفت: خوشحالم از این‌که توانسته‌ام از زحماتی که در فوتبال کشیده‌ام به اندازه‌ای اعتبار کسب کنم که چنین پست‌هایی به من پیشنهاد می‌شود. علی دایی درگفت‌وگو با خبرنگاران ورزشی، اظهار کرد: در این رابطه با این پیشنهاد نظر خاصی ندارم و بدون شک این پیشنهاد را قبول خواهم کرد. هر چند که هنوز در رابطه با شرایط قبول چنین پستی با مسوولان فدراسیون فوتبال (فیفا) صحبتی انجام نداده‌ام. وی تصریح کرد: باعث افتخار من است که به نمایندگی از جامعه‌ی فوتبال ایران می‌توانم در سمت نایب رییسی کمیته‌ی فوتبال جوانان به جامعه‌ی ورزشی و خصوصا فوتبال جهان خدمت کنم. این نظر لطف مسوولان فدراسیون فوتبال جهانی بوده و امیدوارم بتوانم برای آنان مفید باشم. سرمربی تیم فوتبال سایپا ادامه داد: هنوز هیچ جواب قطعی مبنی بر رد یا قبول این پیشنهاد نداده‌ام و پس از برگزاری جلسه با مسوولان مربوطه می‌توانم در این رابطه صحبت کنم. دایی درمورد بازی این هفته‌ی سایپا مقابل استقلال اهواز نیز افزود: استقلال اهواز یکی از بهترین تیم‌های حاضر در لیگ برتر است و کادرفنی بسیار قدرتمندی دارد. هر چند که خودم شاگرد مجید جلالی بوده‌ام اما، برای کسب سه امتیاز به اهواز خواهیم رفت. وی بازی با استقلال تهران را تمام شده دانست و تاکید کرد: بازی با استقلال تهران شرایط خاص خودش را داشت. علی‌رغم آنکه سه بازیکن ما در بازی مقابل استقلال تهران با دریافت کارت زرد و قرمز نمی‌توانند ما را در اهواز همراهی کنند اما، آن بازی و پیامدهایش دیگر به پایان رسیده است. سرمربی سایپا در پایان درباره‌ی تداوم برگزاری کنفرانس خبریش در روزهای سه‌شنبه به خبرنگار ایسنا گفت: متاسفانه این نشست خبری بنا به دلایلی لغو شده و تا اطلاع ثانوی قصد برگزاری آن را ندارم.




مهدی حمیدی ::: یکشنبه 86/12/5::: ساعت 5:41 عصر

پس از کسر شش امتیاز از پرسپولیس به دستور فیفا و به دلیل شکایت شرکت کوپیان، روز سه شنبه نیز کمیته استیناف فدارسیون فوتبال به دو شکایت دیگر از این باشگاه رسیدگی می کند. پرونده اول مربوط به شکایت تیم فوتسال فرید کرج است. مسئولان سابق باشگاه در قبال چند فقره چک، تیم فرید کرج را خریداری کرده و آن را به عنوان تیم فوتسال پرسپولیس تهران روانه مسابقات کردند. پس از چندی باشگاه این تیم را به پرسپولیس خوزستان فروخت. هم اکنون مسئولان تیم فرید کرج به دلیل نقد نشدن چک‌های دریافتی از باشگاه پرسپولیس از این تیم شکایت کرده و خواستار بازگشت تیم فوتسال مذکور هستند و این در حالی است که هیچ تیم فوتسالی در حال حاضر به نام پرسپولیس وجود ندارد. مسئولان کمیته استیناف روز سه شنبه از هر سه طرف پرونده خواسته اند برای روشن شدن وضعیت این پرونده در کمیته استیناف حاضر شده و در خصوص اتفاقات رخ داده پاسخگو باشند. پرونده دوم مربوط به شکایت علی علیزاده مهاجم سابق پرسپولیس است. این بازیکن قبل از پیوستن به استقلال تهران بابت مطالبات خود چکی را دریافت کرد که مربوط به باشگاه نبوده و شخصی است. مهاجم فعلی استقلال تهران نمی‌تواند چک خود را وصول کند و به همین دلیل از مسئولان باشگاه پرسپولیس شکایت کرده است. یک نماینده از باشگاه پرسپولیس و علیزاده روز سه شنبه در جلسه استیناف حاضر می شوند تا در این خصوص نیز تصمیم گیری شود.




مهدی حمیدی ::: یکشنبه 86/12/5::: ساعت 5:35 عصر

افشین قطبی از سوی کمیته تیم‌های ملی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد. به نقل از یک منبع آگاه، پس از نشست اعضا کمیته تیم های ملی، افشین قطبی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد. پس از نشستی که شب گذشته برگزار شد، وی از سوی این کمیته به این عنوان انتخاب و به علی کفاشیان معرفی شد. رئیس فدراسیون هم ظهر امروز با انتصاب وی موافقت کرد تا رسما هدایت تیم ملی را برعهده گیرد؛ البته تایید نهایی را منوط به بررسی‌های بیشتر کرد. افشین قطبی اکنون هدایت پرسپولیس را بر عهده دارد. این تیم بر سکوی دوم جدول رده بندی تکیه داده است. تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی در گروه 5 با سوریه، کویت و امارات همگروه است. این تیم در اولین مسابقه، برابر سوریه، با تساوی بدون گل متوقف شد.




مهدی حمیدی ::: یکشنبه 86/12/5::: ساعت 5:33 عصر

تیم برق شیراز ، عصر امروز یکشنبه در هفته بیست و دوم مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران برابر ذوب آهن اصفهان متوقف شد.

این بازی که در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد دو تیم به نتیجه مساوی بدون گل دست یافتند. در این بازی تیم برق شیراز نتوانست از میزبانی خود سود ببرد و با ارایه یک بازی نه چندان خوب و با درخشش مارتین رائول که چندین فرصت خوب گلزنی را از بازیکنان ذوب آهن گرفت به مساوی قناعت کرد. تیم ذوب آهن بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشت و مهاجمان این تیم بارها در موقعیت گلزنی قرار گرفتند که اگر در برخی از صحنه‌ها در دادن پاس به یارخودی گذشت می‌کردند، می‌توانستند برنده این دیدار باشند. فرهاد محمدی، ناصر شکرون از تیم برق شیراز و حسن اشجاری، وحید امرایی و عیسی اندوی از تیم ذوب آهن بازیکنان اخطاری این دیدار بودند. قضاوت این دیدار را یدالله جهانبازی به کمک کیانوش داودزاده و منوچهر بیات به عهده داشت. تیم فوتبال برق شیراز درهفته بیست و سوم مسابقات فوتبال باشگاه‌های برتر ایران روز جمعه هفته جاری در تهران به مصاف تیم استقلال خواهد رفت.




مهدی حمیدی ::: یکشنبه 86/12/5::: ساعت 5:30 عصر

تیم صنعت مس کرمان در چارچوب مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران عصر روز یکشنبه با نتیجه یک بر صفر تیم ملوان بندرانزلی را شکست داد.

تک گل این دیدار را "پائولو داسیلوا" در دقیقه ? ???درون دروازه تیم ملوان بندرانزلی جای داد. قضاوت این دیدار را محمود رفیعی به کمک محمد فراهانی و حسین عباسی برعهده داشت.




مهدی حمیدی ::: یکشنبه 86/12/5::: ساعت 5:29 عصر

شماره?? پرسپولیس از ابتداى فصل تاکنون با سرمربى تیمش بر سر این موضوع که در چه پستى بازى کند مشکل داشت و دارد. نیکبخت اول فصل مدعى بود باید مهاجم نوک تیمش باشد چرا که در امر گلزنى مى تواند موفق تر از محسن خلیلى عمل کند اما قطبى و همچنین استیلى با این مسأله بشدت مخالفت کردند و اعتقادشان براین بود که پرسپولیس هافبک چپ تخصصى ندارد و فقط نیکبخت مى تواند در این پست بازى کند. این قضیه یا بهتر است بگوییم اختلاف، تا آنجا پیش رفت که نیکبخت براى ماندنش در پرسپولیس شرط گذاشت. او زمانى که از امارات پیشنهاد قابل توجهى داشت، به مربیان و مدیرعامل تیمش گفت فقط در صورتى به امارات نمى رود که در هر پستى دوست داشت بازى کند. قطبى آن زمان با این درخواست نیکبخت موافقت کرد اما آمدن «ماته چوویچ» باعث شد شماره ?? سرخپوشان با نظر سرمربى خود مجدداًً به پست هافبک چپ برگردد. جالب اینکه ماته وقتى مهاجم نوک شد نیکبخت بهترین پست را براى خود هافبک آزاد دانست و حتى در بازى با ابومسلم و همچنین راه آهن (هر ? مسابقه در نیمه دوم) برخلاف نظر مربیان خود در این نقش کار کرد. قطبى در این زمینه با بازیکن خارجى تیم خود مشکل دارد و شکى در این موضوع نیست اما آخرین اظهار نظر نیکبخت در این خصوص جالب است. او بعد از بازى پرسپولیس مقابل راه آهن به حمید استیلى گفت: بعد از این مى خواهد فقط در پست دلخواه خود (هافبک آزاد) بازى کند. استیلى هم این صحبت هاى نیکبخت را به قطبى انتقال داد و او نیز اعلام داشت علیرضا هر جا دوست دارد بازى کند و من فقط از وى مى خواهم آمادگى خود را بیشتر کند




مهدی حمیدی ::: یکشنبه 86/12/5::: ساعت 10:14 صبح

168957.jpg
168966.jpg
168939.jpg
168927.jpg


مهدی حمیدی ::: یکشنبه 86/12/5::: ساعت 10:12 صبح

 
10گل: لئوناردو پیمنتا (صنعت نفت)، میلاد مى داودى(استقلال اهواز)، محسن خلیلى (پرسپولیس) و ابراهیم توره (پیکان)
9 گل: هادى اصغرى (راه آهن)
8 گل: عباس آقایى(پرسپولیس)، محمود کریمى (سپاهان)، فریدون فضلى (صباباترى)، سید محمد حسینى (ابومسلم) و روح الله بیگدلى (استقلال اهواز)
7 گل: صابر میرقربانى (صنعت نفت)، بهمن طهماسبى (مقاومت سپاسى)، ایوان پتروویچ (ابومسلم) و علیرضا نیکبخت(پرسپولیس)



مهدی حمیدی ::: یکشنبه 86/12/5::: ساعت 10:8 صبح

امیر قلعه نویى، سرمربى مس در آستانه بازى حساس تیمش با ملوان در کرمان دچار دردسر شیرینى شده است. از یک سو با کسب ? امتیاز طى ? بازى رضایت کامل مسئولان باشگاه صنعت مس و هواداران کرمانى را جلب کرده و از سوى دیگر خبر حضور احتمالى وى روى نیمکت تیم ملى به عنوان سرمربى همه جا پیچیده است. جان کلام اینکه سر قلعه نویى دعواست. البته حمید نیک نفس، مدیر عامل باشگاه صنعت مس که تأکید زیادى بر ارجح بودن منافع ملى در هر شرایطى و بر هر مقوله اى دارد، هیچ مخالفتى با جدایى قلعه نویى از مس کرمان به مقصد تیم ملى ندارد. با این اوصاف اطلاع از نقطه نظرات شخصى امیر قلعه نویى در این خصوص خالى از لطف نیست: فدراسیون با هماهنگى باشگاه مس از من تقاضاى ارائه برنامه براى تیم ملى کرده بود که بنده هم صبح شنبه برنامه هاى مد نظر خود را با سپرى شدن ?? ساعت از پیشنهاد مطروحه تسلیم فدراسیون کردم. با این حال تمام فکر و ذکرم معطوف بازى امروز مس کرمان مقابل ملوان بندانزلى است.وى به هیچ عنوان حاضر نشد حتى یک کلمه در خصوص برنامه هایش توضیح دهد و گفت: نمى خواهم در خصوص تیم ملى حرفى بزنم. البته او حق دارد چنین موضعى بگیرد چرا که یکى از گزینه هاست و فعلاً هم حکمى نگرفته. دیگر اینکه نتیجه بازى امروز مس با ملوان مى تواند سرنوشت کرمانى  ها را در لیگ برتر دستخوش حوادث خوب یا بدى کند. مس کرمان در صورت پیروزى مى تواند تا مکان دهم صعود کند و اگر ببازد، سقوط تا مکان پانزدهم دور از انتظار نیست.قلعه نویى با آگاهى از این شرایط در خصوص بازى با ملوان بندرانزلى نیز اظهار داشت: ملوان هر چند امکانات زیادى ندارد با این حال تیم خوبى را راهى رقابت ها کرده. این تیم هم از نظر دفاعى و هم از نظر هجومى، شخصیت قابل احترامى دارد و یک کلام تیم استخواندار و خطرناکى است. ملوان دچار افت فنى نشده و نمى شود که این به خاطر کار بلدى محمد احمدزاده است.قلعه نویى افزود: ملوان اگر در نیم فصل دوم خوب نتیجه نگرفته به خاطر شرایط بد آب و هوایى بندر انزلى بوده و مطمئن باشید این تیم خارج از خانه مى تواند خطرناک باشد. با این حال ما هم مثل هر میزبان دیگرى به دنبال ? امتیاز بازى هستیم اما فراموش نکنید که بازى زیبا در اولویت برنامه هاى مس کرمان است. سرمربى مس در ادامه گفت: برخلاف بازى خارج از خانه با استقلال اهواز، در این دیدار خانگى همه بازیکنان به جز على مولایى و حمید رضا رجبى را در اختیار داریم که مى تواند خبر خوبى براى مس کرمان باشد. قلعه نویى در پایان و با اشاره به کسب ? امتیاز طى ? مسابقه عنوان داشت: هر موفقیتى علل خاص خود را دارد. علت موفقیت هاى اخیر مس کرمان نیز همدلى موجود بین تمام مسئولان استان کرمان، جوانى و انگیزه بازیکنان مس و حمایت هواداران بوده است. امیدوارم با استمرار این همدلى ها و حمایت ها، مس کرمان به جایگاه واقعى خود در فوتبال ایران دست یابد




مهدی حمیدی ::: یکشنبه 86/12/5::: ساعت 10:7 صبح

«محمدمایلى کهن» که جدیدترین گزینه هدایت تیم ملى فوتبال کشورمان است، پیرامون ارائه برنامه به مسئولان فدراسیون فوتبال گفت: ? روز پیش با من تماس گرفته شد و خواستند که براى هدایت تیم ملى برنامه هاى خود را ارائه کنم. من هم نقطه نظرات خود و آنچه به نظرم باعث کمک به تیم ملى مى شد را ارائه کردم. وى با تأکید بر اینکه باید خونى تازه در رگهاى بازیکنان تیم ملى دمیده شود، افزود: همین اتفاق در سال ?? رقم خورد و تیم ملى جانى تازه گرفت. بازیکن در تیم ملى نباید حاشیه امنیت داشته باشد. بازیکن تیم ملى نباید به صرف لژیونر بودن در این تیم بازى کند. بازیکنى که روى نیمکت، سکو و یا در خانه ، بازى هاى تیمش را دنبال مى کند چرا باید در ترکیب تیم ملى به میدان برود و از بازیکنى که جزو بهترین هاى لیگ بوده استفاده نشود؟
وى توجه به این مسائل را براى ایجاد تحول در تیم ملى مهم قلمداد کرد و گفت: همه بازیکنان قابل احترام هستند اما نباید تنها به صرف نامشان به میدان بروند. اگر بازیکن تحت این شرایط بازى کند، یقین بدانید که هم به خودش و هم به تیم ضربه مى زند. بازیکن باید بداند که حضور در ترکیب تیم ملى نیازمند تلاش و تمرین بیشتر است. مایلى کهن یاد آور شد: در زمان برگزارى جام ملت هاى آسیا یکى از بازیکنان خوب تیم ملى خط دفاع نتوانست عملکرد مناسبى داشته باشد و در هر ? بازى مرحله مقدماتى مرتکب اشتباهاتى فاحش شد اما با کمال تعجب در بازى چهارم بازهم به میدان رفت. نمى دانم به چه دلیل آن بازیکن بازهم در ترکیب اصلى تیم ملى بود، آن هم در شرایطى که یکسرى بازیکن مستعد و جوان داشتیم که تشنه حضور در میدان بودند و از آنها استفاده نکردیم. سرمربى پیشین تیم ملى امید در واکنش به افرادى که او را یک مربى صددرصد جوانگرا مى دانند، گفت: اصلا این طور نیست. براى من بازیکنان باتجربه بسیار قابل احترام هستند. من هم از بین بازیکنان جوان و باتجربه که فاکتورهاى یکسان دارند، حتما بازیکنان باتجربه و اسمى را انتخاب مى کنم.
وى ادامه داد: یک بازیکن جوان مانند میلاد مى داودى که یک سر و گردن از همه مهاجمان لیگ ایران بالاتر بود، چرا نباید براى تیم ملى بازى کند؟ این کار به نوعى بى انصافى است و نتیجه اش همین مى شود که در بازى با سوریه شاهد بودیم. وى افزود: در زمان حضورم در تیم ملى زمانى که بازیکن با تجربه و صاحب اعتبار، نام و شهرت انگیزه کافى براى بازى داشت از او استفاده مى کردم اما زمانى که مى دیدم همان بازیکن جواب نمى دهد بازیکن جوان را جایگزینش مى کردم. همین مورد عاملى مى شد تا بازیکن با تجربه بیشتر تلاش کند. مایلى کهن گفت: امروز حرف از کمبود امکانات در تیم ملى مطرح شده است! از آن بازیکنانى که زمان مربیگرى من در تیم ملى بودند، سؤال کنید، ما جا براى خواب نداشتیم. پیش از بازى با عربستان در مرحله مقدماتى جام جهانى در خوابگاه نصرت مجموعه انقلاب خوابیدیم، هر ? بازیکن را در یک اتاق مى فرستادیم که اگر یکى از آنها سرفه مى کرد، ? بازیکن دیگر از خواب مى پریدند! اما آقایان امروز کسرشأنشان مى شود که در هتل المپیک و هتل لاله بخوابند و باید در هتل هاى استقلال و آزادى اردوى تیم برپا شود. ما جایى براى تمرین نداشتیم. محل تمرین ما زمین گلف مجموعه ورزشى انقلاب بود که تیر دروازه نداشت. یکبار تصمیم گرفتیم که در زمین شماره یک آزادى تمرین کنیم در این خصوص هماهنگى هاى لازم را هم به عمل آوردیم اما حراست ورزشگاه به علت حضور بانوان روى سکوها به ما اجازه تمرین نداد. با این شرایط ناچار شدیم لباس گرمکن تن بازیکنان کنیم و آنها را به زمین بفرستیم. ما این طور در تیم ملى کار کردیم و شرایطمان با امروز قابل قیاس نبود.وى در خصوص اینکه احتمال دارد پس از پشت سر گذاشتن مرحله مقدماتى جام جهانى ???? در قاره آسیا مربى دیگرى هدایت تیم ملى را برعهده گیرد، گفت: در ارائه برنامه به فدراسیون فوتبال به هیچ عنوان در خصوص این مسائل صحبت نکردم. همین مواردى را که عنوان کردم به صورت کلى تر در اختیار مسئولان فدراسیون فوتبال قرار دادم آن هم فقط به این خاطر بود که مى گفتند چرا مدت هاست مسئولیت نمى پذیرم و در خواست فدراسیون فوتبال را رد مى کنم. سرمربى تیم ملى فوتبال کشورمان در مسابقات فوتبال جام ملتهاى آسیا در سال ?? یادآور شد: نشریه کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمان حضورم در تیم ملى، از سال ???? به عنوان رنسانس فوتبال ایران یاد کرده بود. آمار مى گوید من در امر هدایت تیم ملى و نه تیم هاى باشگاهى، پرافتخار ترین مربى ایران هستم اما چون اهل جار و جنجال نیستم تا به امروز این چیزها را بزرگ نکرده ام. مایلى کهن در خاتمه تصریح کرد: زمانى که من سرمربى تیم ملى بودم احدى نمى توانست به این تیم بازیکن تحمیل کند. اگر فردى یک بازیکن خوب به من معرفى مى کرد به درخواست او احترام مى گذاشتم و بازى آن بازیکن را تماشا مى کردم، اگر بازیکن خوب بود روى چشمم مى گذاشتم اما اگر توانایى و قابلیت نداشت محال بود او را به تیم ملى بیاورم. همین على موسوى و فرهاد مجیدى را با تماشاى بازى امیدهاى پاس و بهمن به تیم ملى آوردم اما زیر بار حرف زور نمى روم.




مهدی حمیدی ::: یکشنبه 86/12/5::: ساعت 10:4 صبح

<      1   2   3   4   5   >>   >
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 7


بازدید دیروز: 2


کل بازدید :112010
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مهدی حمیدی
آخرین حواشی فوتبال + تحلیل
 
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<