سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ارزش مرد به اندازه همت اوست و صدق او به مقدار جوانمردى‏اش و دلیرى او به میزان ننگى که از بدنامى دارد و پارسایى او به مقدار غیرتى که آرد . [نهج البلاغه]

خبرهای داغ از فوتبال

 رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) گفت: فوتبال ایران با مشکلات زیادی همراه است؛ اما گمان نمی‌کنم کار به تحریم بکشد. لوسرن سوئیس، در خصوص بحث تعلیق فوتبال ایران اظهار داشت: به هر حال، شما باید سیاست را از فوتبال خود کنار بگذارید. شک ندارم که در اینصورت، در کمتر از یک ماه تمامی مشکلات حل می شود. رئیس یوفا با تاکید بر اینکه مسئولان ایران باید هر چه زودتر رئیس فدراسیون فوتبال را انتخاب کنند، تصریح کرد: شایسته فوتبال شما نیست که نتواند یک رئیس برای فدراسیون خود انتخاب کند.


مهدی حمیدی ::: دوشنبه 86/9/12::: ساعت 4:21 عصر

 سرمربی تیم ملی ترکیه در پایان مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های اروپا گفت: فوتبال ترکیه به مراتب بالاتر از ایران است .در پایان مراسم قرعه کشی جام ملت های 2008 اروپا بیشتر مربیان و کارشناسان تیم های ملی در قاره اروپا در سالن kkl حضور داشتند و به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.
فاتح تریم از جمله مربیانی بود که با اعتماد به نفس بالایی از موفقیت تیمش صحبت می‌کرد. وی درباره نحوه قرعه کشی اظهار داشت: در جام ملت ها هیچ تیم ضعیفی وجود ندارد. همه جزء بهترین‌ها در اروپا هستند. وی ادامه داد: به تمامی حریفان احترام می گذارم. امیدوارم که ترکیه به مراحل پایانی صعود کند؛ اگرچه در گروه خیلی سختی قرار گرفته ایم و رقابت سنگینی را تجربه خواهیم کرد. تریم گفت: به خوبی تیم های پرتغال، سوئیس و چک را می شناسم. اهداف بزرگی را در یورو 2008 داریم؛ اگرچه هدف اول ما صعود از مرحله گروهی است. سرمربی تیم ملی ترکیه در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر شناختش از فوتبال ایران، عنوان کرد: در همسایگی ایران قرار داریم؛اما بدون شک سطح فوتبال ما به مراتب بالاتر از ایران است. در قاره اروپا فعالیت می کنیم و به لحاظ حرفه ای، قدرت ترکیه بیشتر است. تیم ملی ترکیه در گروه A با سوئیس، پرتغال و جمهوری چک همگروه است


مهدی حمیدی ::: دوشنبه 86/9/12::: ساعت 4:20 عصر

 
روزنامه‌ دیلى‌ تلگراف‌ در مطلبى‌ پیرامون‌ تأ‌خیر اتحادیه‌ فوتبال‌ انگلستان‌ براى‌ انتخاب‌ سرمربى‌ این‌ تیم، به‌ بررسى‌ گزینه‌هاى‌ موجود پرداخت. قسمتى‌ از این‌ مطلب‌ حاوى‌ نکاتى‌ است‌ که‌ تفسیر آن‌ را برعهده‌ خودتان‌ مى‌گذاریم. این‌ مطلب‌ خطاب‌ به‌ برایان‌ بارویک‌ است‌ که‌ گویا مسئولیت‌ اجرایى‌ انتخاب‌ سرمربى‌ انگلستان‌ و جانشین‌ استیومک‌کلارن‌ را برعهده‌ دارد. در این‌ قسمت‌ مى‌خوانیم:«اگر شرایط‌ به‌ گونه‌اى‌ شد که‌ فابیو کاپلو بر اثر تأ‌خیر شما به‌ جاى‌ آن‌که‌ روى‌ نیمکت‌ انگلستان‌ بنشیند، به‌ ایران‌ برود، این‌ تقصیر شماست‌ نه‌ فابیو کاپلو»
این‌ خبر در حالى‌ است‌ که‌ در جریان‌ انتخاب‌ سرمربى‌ ایران‌ هیچ‌ نامى‌ از فابیو کاپلو به‌ گوش‌ نمى‌رسد اما این‌ اتفاق‌ اگر رخ‌ دهد و کاپلوى‌ بزرگ‌ بر اثر اهمال‌ مسئول‌FA به‌ ایران‌ بیاید، چه‌ شود؟!



مهدی حمیدی ::: دوشنبه 86/9/12::: ساعت 12:40 عصر

 
اگر استقلال‌ صدر جدول‌ بود یا قهرمان‌ آسیا شده‌ بود، این‌ همه‌ ناز و ادا از سوى‌ بازیکنان‌ این‌ تیم‌ طبیعى‌ بود، اما در شرایطى‌ که‌ آنها بدترین‌ نتایج‌ بعد از انقلاب‌ استقلال‌ را رقم‌ زده‌اند، متأ‌سفانه‌ مصاحبه‌هایى‌ مى‌کنند و انتظاراتى‌ دارند که‌ دود از فرق‌ سر همه‌ بلند مى‌کند.بازیکنى‌ که‌ در طول‌ فصل‌ حتى‌ یک‌ بازى‌ درست‌ و حسابى‌ براى‌ استقلال‌ انجام‌ نداده‌ چنان‌ مصاحبه‌ مى‌کند و متوقع‌ است‌ که‌ هر کس‌ نداند فکر مى‌کند استقلال‌ با گل‌ طلایى‌ او قهرمان‌ آسیا شده! متأ‌سفانه‌ هر چه‌ استقلال‌ ضعیف‌تر نتیجه‌ مى‌گیرد، ناز و اداى‌ بازیکنان‌ این‌ تیم‌ بیشتر مى‌شود و عجیب‌ اینکه‌ همه‌ هم‌ انتظار دارند فیکس‌ بازى‌ کنند!
***
بسیارى‌ از کارشناسان‌ مى‌گویند استقلال‌ تیم‌ پرمهره‌اى‌ است‌ اما نمى‌دانیم‌ این‌ مهره‌ها کجا خوب‌ بودن‌ و مثبت‌ بودن‌ خود را نشان‌ داده‌اند؟ اصلاً‌ شما اسم‌ یک‌ بازیکن‌ (توجه‌ کنید فقط‌ یک‌ بازیکن) استقلال‌ را بگویید که‌ حداقل‌ تا 60 درصد از انتظارات‌ را برآورده‌ کرده‌ باشد؟ اگر هر 11 بازیکن‌ اصلى‌ استقلال‌ را با 11 بازیکن‌ پرسپولیس‌ (یا سپاهان) مقایسه‌ کنیم‌ و به‌ بیلان‌ کارى‌ آنها نمره‌ بدهیم، مى‌بینیم‌ که‌ حتى‌ یک‌ بازیکن‌ استقلال‌ هم‌ برتر از همتاى‌ پرسپولیسى‌ یا سپاهانى‌ خود نیست. بهترین‌ بازیکن‌ استقلال‌ مجتبى‌ جبارى‌ است‌ که‌ از ابتداى‌ فصل‌ تا حالا 2 بازى‌ خوب‌ هم‌ انجام‌ نداده، واى‌ به‌ حال‌ کسانى‌ که‌ معمولاً‌ هنرشان‌ را در مصاحبه‌ کردن‌ نشان‌ مى‌دهند نه‌ در مستطیل‌ سبز!
***
بازیکنى‌ مى‌تواند از نیمکت‌نشینى‌ ناراحت‌ باشد که‌ لااقل‌ در بازیهاى‌ قبل‌ هنرى‌ از خودش‌ نشان‌ داده‌ باشد. مثلاً‌ اگر این‌ روزها نیکبخت‌ و خلیلى‌ در پرسپولیس‌ نیمکت‌نشین‌ شوند و اعتراض‌ کنند، این‌ اعتراض‌ حداقل‌ از نظر فنى‌ «وارد» است‌ هر چند که‌ آنها هم‌ باید تابع‌ تصمیمات‌ مربى‌شان‌ باشند، اما ما واقعاً‌ نمى‌دانیم‌ نیمکت‌نشینان‌ استقلال‌ به‌ چه‌ چیزى‌ معترضند و مى‌خواهند چه‌ کار کنند که‌ تا حالا نکرده‌اند؟!نکته‌ دیگر اینکه‌ این‌ روزها استقلال‌ یکى‌ از فنى‌ترین‌ مربیان‌ ایران‌ را بالاى‌ سر دارد و طبعاً‌ فیروز کریمى‌ هیچ‌ بازیکنى‌ را بى‌دلیل‌ نیمکت‌نشین‌ نمى‌کند، پس‌ بهتر است‌ که‌ بازیکنان‌ استقلال‌ هم‌ به‌ جاى‌ اعتراض‌ و غرغر کردن‌ کمى‌ به‌ فکر تمرین‌ باشند تا بلکه‌ از تمرینات‌ فیروز کریمى‌ چیزهایى‌ را یاد بگیرند، این‌ مسلماً‌ به‌ سود خودشان‌ است



مهدی حمیدی ::: دوشنبه 86/9/12::: ساعت 12:39 عصر

مهدى‌ مهدوى‌کیا ستاره‌ فوتبال‌ ایران‌ از ناتوانى‌ فدراسیون‌ فوتبال‌ ایران‌ براى‌ انتخاب‌ سرمربى‌ بسیار شاکى‌ است.
مهدوى‌کیا مى‌گوید: هیچ‌ توجیهى‌ براى‌ این‌ وضع‌ وجود ندارد و متأ‌سفانه‌ باید بگویم‌ که‌ وضع‌ فعلى‌ فوتبال‌ خنده‌دار است. فکر نمى‌کنم‌ پیدا کردن‌ یک‌ مربى‌ براى‌ تیم‌ملى‌ تا این‌ حد سخت‌ باشد. اعتراض‌ مهدوى‌کیا در حالى‌ است‌ که‌ رقابت‌هاى‌ تیم‌ملى‌ ایران‌ که‌ با تیم‌هاى‌ سوریه، کویت‌ و امارات‌ همگروه‌ شده‌ از ماه‌ فوریه‌ شروع‌ مى‌شود. مهدوى‌کیا در توضیح‌ بیشتر سخنانش‌ مى‌افزاید: «زمان‌ کمى‌ تا شروع‌ مسابقات‌ مقدماتى‌ باقى‌ مانده‌ و ما هنوز سرمربى‌ نداریم، این‌ در حالى‌ است‌ که‌ دیگر تیم‌ها در حال‌ برگزارى‌ مسابقات‌ دوستانه‌ براى‌ کسب‌ آمادگى‌ هستند. در اینتراخت‌ برخى‌ از من‌ مى‌پرسند که‌ چرا تیم‌ملى‌ ایران‌ هیچ‌ مسابقه‌ دوستانه‌اى‌ برگزار نمى‌کند و من‌ هم‌ مى‌گویم‌ ما که‌ هنوز سرمربى‌ نداریم‌ و آنها به‌ این‌ مسئله‌ مى‌خندند.»مهدوى‌کیا از انتخاب‌ یک‌ سرمربى‌ صاحب‌نام‌ استقبال‌ مى‌کند و معتقد است‌ که‌ یک‌ دگرگونى‌ در فوتبال‌ ایران‌ اهمیت‌ بیشترى‌ دارد. او مى‌گوید: متأ‌سفانه‌ فوتبال‌ ایران‌ وضع‌ نرمالى‌ ندارد با این‌ بى‌نظمى‌ حتى‌ یک‌ مربى‌ خارجى‌ صاحب‌نام‌ هم‌ نمى‌تواند موفق‌ باشد. متأ‌سفانه‌ فوتبال‌ ما هنوز کاملاً‌ حرفه‌اى‌ نشده‌ است. یک‌ مربى‌ مطرح‌ فقط‌ در صورتى‌ که‌ ما سازماندهى‌ و لیگ‌ حرفه‌اى‌ و همچنین‌ مسابقات‌ دوستانه‌ بسیارى‌ براى‌ تیم‌ملى‌ داشته‌ باشیم‌ موفق‌ خواهد بود. همانطور که‌ گفتم‌ وضعیت‌ فعلى‌ فوتبال‌ ما نظم‌ خوبى‌ ندارد و من‌ نمى‌دانم‌ چه‌ اتفاقى‌ براى‌ تیم‌ملى‌ مى‌افتد.



مهدی حمیدی ::: دوشنبه 86/9/12::: ساعت 12:38 عصر

ادعاى‌ فیفا: به‌ استناد ماده‌ 24 اساسنامه، نامزدى‌ على‌آبادى‌ غیرقانونى‌ است‌ کفاشیان‌ یا شهنازی، رئیس‌ جدید فدراسیون‌ فوتبال‌
در حالى‌ که‌ کمیته‌ انتقالى‌ راهى‌ مالزى‌ مى‌شود تا در نشستى‌ با بن‌ همام‌ شرکت‌ کند، ابهام‌ در ثبت‌نام‌ نامزدهاى‌ ریاست‌ وجود دارد. نامه‌ فیفا به‌ محسن‌ صفایى‌ فراهانى‌ رئیس‌ کمیته‌ انتقالى‌ فدراسیون‌ فوتبال‌ مبنى‌ بر ابهام‌ در دو ماده‌ اساسنامه‌ جدید و حضور رئیس‌ سازمان‌ تربیت‌بدنى‌ به‌ عنوان‌ یکى‌ از نامزدها، بار دیگر انتخابات‌ ریاست‌ فدراسیون‌ را به‌ تعویق‌ انداخت.


مهدی حمیدی ::: دوشنبه 86/9/12::: ساعت 12:32 عصر

مهدى خبیرى یکى از اعضاى کمیته انتقالى در خصوص اتفاقاتى که ممکن است بعد از برگزارى جلسه کوالالامپور براى فوتبال ایران رخ دهد، گفت: در این جلسه قرار است در خصوص انتخابات فدارسیون فوتبال بحث و گفت و گو شود و ابهامات موجود به نوعى از میان برداشته شود. خبیرى گفت: یکى از ابهامات موجود و مسائلى که این روزها باعث بروز اختلافاتى بین اعضا شده است، حضور محمد على آبادى ریاست سازمان تربیت بدنى در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال است که بحث هاى بسیارى در خصوص آن وجود دارد. عضو کمیته انتقالى فدراسیون فوتبال گفت: چنانچه در جلسه کوالالامپور برسر حضور محمد على آبادى در انتخابات به یک نتیجه جامع و کامل نرسیم، قطعاً تاریخ جدیدى را براى ثبت نام و انجام انتخابات بدون حضور على آبادى اعلام خواهیم کرد اما امیدوارم این مشکل به شکلى مطلوب حل شود و ما بتوانیم انتخابات فدراسیون فوتبال را با حضور محمد على آبادى برگزار کنیم.



مهدی حمیدی ::: دوشنبه 86/9/12::: ساعت 12:25 عصر

.وضعیت مناسبى در تیم ما حکمفرما نیست و در صورتى که على دایى استعفا بدهد، گزینه اصلى سرمربى خارجى است.وى ادامه داد: حضور مربى خارجى منوط به استعفاى دایى است اما به هیچ عنوان دنبال گزینه هاى داخلى نیستیم و مذاکره با امیر قلعه نویى نیز صحت ندارد چرا که باشگاه سایپا فقط سرمربى خارجى را مدنظر دارد


مهدی حمیدی ::: دوشنبه 86/9/12::: ساعت 12:24 عصر

فیلیپ اسکولاری در گفتگو با خبرنگار اعزامی به لوسرن سوئیس اظهار داشت: پرتغال در گروه سختی قرار دارد؛ اگرچه در این تورنمنت بزرگ تمامی تیم ها با آمادگی کامل و برای ارائه بازی های درخشان به میدان خواهند آمد. وی ادامه داد: مسابقات تابستان سال آینده را برای کسب جام قهرمانی یورو 2008 آغاز خواهیم کرد و با آمادگی وارد میدان می شویم. وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در صورت پیشنهاد از سوی مسئولان ایرانی مربیگری در ایران را خواهید پذیرفت، گفت: در شرایط فعلی آنقدر قدرت دارم که به ایران و تیم های آسیایی توجه نداشته باشم. ترجیح می دهم همچنان در اروپا به فعالیتم ادامه دهم. تیم ملی پرتغال در گروه A با سوئیس، ترکیه و جمهوری چک همگروه است.


مهدی حمیدی ::: دوشنبه 86/9/12::: ساعت 12:23 عصر

 تمرین امروز آبی‌پوشان زیر نظر سرمربی و مدیر فنی تیم فوتبال استقلال انجام شد این تیم دیروز در زمین شمار یک ورزشگاه شیرودی تمرین کرد.
ناصر حجازی به عنوان مدیر فنی حضور داشت و فیروز کریمی در اوایل تمرین با او درباره نحوه تمرینات مشورت می‌کرد. در این تمرین که بیش از 2 ساعت طول کشید و از ساعت 45/14 آغاز شد، تمامی بازیکنان به غیر از علیزاده و بیاتی نیا حضور داشتند. اصغر حاجیلو، سرپرست استقلال نیز به دلیل بیماری غایب بود. آتیلا حجازی کنار فیروز کریمی در تمرین حضور داشت. بخشی از این تمرین که اکثر دقایق آن به انجام کارهای تاکتیکی اختصاص داشت، در زیر نور انجام شد. هیچ کدام از بازیکنان در پایان تمرین حاضر به انجام مصاحبه نشدند. استقلال روز آینده نیز در زمین شماره دو ورزشگاه شیرودی تمرین کرده؛ اما از روز سه شنبه در ورزشگاه آزادی تمرین خواهد کرد.


مهدی حمیدی ::: دوشنبه 86/9/12::: ساعت 12:22 عصر

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 5


بازدید دیروز: 15


کل بازدید :112023
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مهدی حمیدی
آخرین حواشی فوتبال + تحلیل
 
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<